فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

... صداهایی که به آسمان میرسند

سلام 

من که کف کردم  یه حدیث از پیامبر عشق و رحمت  

تا حالا نشنیده بودم :    

 

ثَلاثُ تَخرُقُ الْحُجُبَ وَ تَنْتَهِى إلَى مَا بَیْنَ یَدَى اللهِ:  

صَرِیْرُ أَقْلامِ الْعُلَمَاءِ 

وَ وَطْىُ أَقْدامِ الُْمجَاهِدیْنَ

وَ صَوْتُ مَغازِلِ الُْمحْصَناتِ  (1)   

 

سه چیز است که حجاب ها را پاره مى کند و به پیشگاه عظمت خدا مى رسد: 

صداى گردش قلم هاى دانشمندان به هنگام نوشتن!

و صداى قدم هاى مجاهدان در میدان جهاد!

و صداى چرخ نخ ریسى زنان پاکدامن! 

  

. از کتاب الشهاب فى الحکم و الاداب، صفحه 22.  

................................................................    

 

چه تعبیر عجیب و پر معنایی  

سه صداست که در اعماق هستى نفوذ مى کنه و تا پیشگاه خدا میره

آهنگ دانش و قلم،  

آهنگ جهاد و فداکارى  

آهنگ تلاش و کوشش کار هر چند به ظاهر کوچک باشه 

دقت کن  

سعی شده مصادیق خیلی ساده و ظریف باشن ... تو اوج سادگی

در حقیقت اساس یک اجتماع سربلند انسانى رو هم همین سه چیز تشکیل مى ده، 

دانش، جهاد، و کار 

  

به نظرت میشه برداشهای دیگه ای هم از این حدیث داشت ؟     

نظرات 14 + ارسال نظر
امیر م 19 مرداد 1390 ساعت 13:40

شاعرانه است...

سمانه 20 مرداد 1390 ساعت 01:25 http://yadegariham.blogfa.com

سلام
حدیث زیبایی بود منم تا حال نشنیده بودم

دانشمند نیستیم
جهادم که بر زن واجب نیست
اون چرخ نخ ریسی رو قر بونه دستت بیار واسه من

مشکل الان چرخای نخ ریسی دیگه صدا ندارن ...
امون از این تلکنوژی (چیه ؟ درست نوشتم !) که کلا ارتباطمونو با خدا قطعیده!!

رعنا 20 مرداد 1390 ساعت 03:22

اینکه اول علم آورده ...

خسته نباشید عرض میکنم

سلام!!!نمازروزهاتون قبول باشه!!!!!چشم گفتم لینکت میکنم!!!دیگه چیکارکنم؟نخیرناراحت نشدم!!!!!

یاسین 20 مرداد 1390 ساعت 11:45

اون آقایی که با اسمش برام نظر گذاشتی تو خونش زندونیه و اینترنت هم نداره که ...

یاسین 20 مرداد 1390 ساعت 11:48

حدیث خیلی قشنگیه.ممنون.

یاسین.مشهود 20 مرداد 1390 ساعت 13:24 http://mashhod.blogf.cim


حدیث فوق العاده زیباست

ترک اوغلان 21 مرداد 1390 ساعت 11:50

salm mamad hadis alideama mutaasefana sanda heshbir ush sas ijad ollamaz makhsusan avalimjise chon mokhun tatilde:)blogfandachokh maskharadeah ahange zamine namarbutt filmin narabte var ahadisa chokh muzakhraf saytin var chokh mikh olmushtun nazaryaz gala buda nazarrrrr

زاغچه 21 مرداد 1390 ساعت 19:16 http://zaghche.blogsky.com/

آره منم کف کردم خیلی قشنگ بود. یعنی همچین پیامبری داریما

یخ فروش 24 مرداد 1390 ساعت 21:32 http://parishan.persinblog.ir

«صداى چرخ نخ ریسى زنان پاکدامن»
نکته این حدیث همین قسمتشه.
کار نه، کار کردن زنان پاکدامن.

مرسی
بر خلاف نظر خیلی از مومنین!!!
زنهای پاکدامن هم میتونن کار کنن
مرسی

میثم حمیدی 25 مرداد 1390 ساعت 04:21 http://drshariatii.blogfa.com

حدیث زیبایی است و پر معنا
می خواستم قسمت سوم تشیع علوی تشیع صفوی را بنویسم.اما ناگزیر در جواب یک انتقاد توهین آمیز با مقاله دکتر شریعتی و انتقادات بی پایه و اساس به روزم

هم کف کردم هم کیف کردم
بعدشم که مشخصه ازتیکه ی آخرش خوشم امده
اماآهنگ وبت رواعصابم راه میره
قبلی خیلی قشنگ بود
اصابه هوای گوشیدن آهنگ قبلی اومده بودم
موفق باشی

مرسی
آهنگو دیگه شرمنده
بذار به حساب نقص ژنتیکی ام
بلاخره پسران و بد سلیگیشون !!!

پلنگ 28 مرداد 1390 ساعت 05:16

خسته نباشی
خوب نوشتی کی میای مشهد

معلوم نیست
احتمال زیاد دیگه نمیام

حمید رضا شیرازی 29 مرداد 1390 ساعت 20:27

سلام
دانش:ه ازآن چیزی نمی دانم
کار :دیریست که مفهوم نیوتنی ندارد هر فعالیتی (هر فعالیتی.....)که پول ازآن دربیاید را کار میدانند
وجهاد :.......

سپاس از نظرتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد