فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

چهاردهم هفت

چهاردهم ِهفت 

.

چهاردهم ِهفت

          چهاردهم ِهفت

                    چهاردهم ِهفت

بپرسند چه بگویم

مهم نیست ...

بپرسند میگویم هیچ

یک شاید ... یک اما ...

با یک علامت سوال یا تعجب ، نمی دانم ...

بپرسند میگویم درد

تردید ... نور ...  

نسیم

می گویم یک کاش به وسعت یک حیاط ، کاشی

بپرسند میگویم عشق ...

می گویم یک نماز ِعصر ، پر از دعای قنوت " الهی رضی به رضاک "

می گویم چندساعت تماشای خدا

... نه

نمی شود با این همه کنایه کنار آمد

کجاست واژه ای که تو را درآورد از درونم ؟

***

چهاردهم ِهفت ...

تنها توضیحی است که میشود داد از برایت

ای مظلوم ترین معجزه ی تاریخ

تو از نون تا میمت ، سراپا رازی و رمز

که تنها مرا فاش شده ای و من ؛

نه انسان ِسکوت ...

آه

کجاست واژه ای که تو را درآورد از درونم ؟

جز همین عبارت ِکوچک

... چهاردهم ِهفت ...

بگذار همه بدانند

سالهاست

تقویم قلبم

یک برگ بیشتر ندارد

تنها یک برگ

و آن ... چهاردهم ِهفت ! 

***

بپرسند میگویم ...

چهاردهم ِهفت . 

.

.

چهاردهم هفت 

.............................................. 

پی نوشت : 

عبارتی است ... نمی دانم شعر ... نظر ... از دوست عزیزم شیما

لذت بردم ... تقسیمش میکنم با شما  

     

                                 کجا دنبال مفهومی برای عشق میگردی
                               که من این واژه را تاصبح معنا میکنم هر شب 
.       

.                           

. 

بی دار

باشد به خیر انشاءالله

نظرات 36 + ارسال نظر
زهرا 13 مهر 1390 ساعت 23:06 http://yadatbood.persianblog.ir/

خیلی زیبا بود
موفق باشید

سلامت باشید
کلیک رنجه کردید ...

حریق 14 مهر 1390 ساعت 02:03 http://harigh.blogfa.com

سلام دوست خوبم!
عکسها بهانه ای هستن برای آنان که کلیک میکنند اما حوصله ادبیات و شعر ندارن
شاید این عکسها را ذخیره کردن و یادگاری شوند از وبلاگی که روزی گذری از آن داشتن
وبلاگهای زیادی داشتم اما خوب هر از چند گاهی نام و نشانی عوض میکنم
راستی پست جدیدتان هم عالی ست
و راستی چرا بی دارم؟
به دنبال طناب دار هستین یا به دنبال چشم و دل باز و بیدار هستین؟ و یا آنچه هایی که به ذهنم خطور نکرد

با تو
در جهانی از حصار
بی دارم .
........................
دار یعنی حصار
یعنی هرچیزی که دور فکر و نگاه آدم بسته میشه ...
اگه آدم آزاد باشه
هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت ...
حال کردین چقد بلدم ... ؟
.........................
ممنون که در این مورد فکر میکنید
توضیحتون بابت عکسا قانع کننده بود
یا علی

حریق 14 مهر 1390 ساعت 02:06 http://harigh.blogfa.com

چهاردهم هفت تبریک دارد یا تسلیت ؟

تبریک
برای عشق

تسلیت
برای فراغ

فکر کنم همه چیو لو دادم ....!


اللهم اجعل نفسی مطمئنة بقدرک ، راضیة لقضائک

آمین ...

حالا چه روز مهمیه این چهارده هفت؟
دادا به وب ما هم سر بزن.

یه تجربه ی شخصی
شاید فقط یکی دو نفر بدونن چه اتفاقی افتاده ...
چیزی که مطمئنم اگه چند قرن هم زنده بمونم
تکرار نمیشه ...
چی بگم ؟
یه حسرت که همیشه باید باهاش زندگی کنی
... بی خیال دارم شعر میگم ...
..................
بهت سر میزنم
ممنون آقای دانشجو !
لوگوت هم عالیه ...
چند روز فرصت بده تا وضعیت خونه ام روبراه بشه
تبلیغت میکنم
یاعلی

پلنگ 14 مهر 1390 ساعت 13:51

تو داری آب میشوی ...
اینقدر از خورشید نگو !

میشه اشکو نوشت ؟

سکوت 14 مهر 1390 ساعت 14:39 http://anderomeda.persianblog.ir

خوب شد چهارده هفت بود وگرنه حالا حالا ها پست جدید نمیزاشتی.

اگه چهارده هفت نبود کلا شعری نبود
ممدی نبود
وبلاگی نبود
نظری نبود
تایید نظری نبود ...
کمک

قوی سفید 14 مهر 1390 ساعت 14:54 http://www.ghoo10.blogsky.com

سلام...
چقدر مرموز بود..!!
پس تو هم تجربه کردی!!
میگم این چهاردهم هفت یه تاریخه؟!
تاریخ یه روز خاص..شاید؟!
دلت تنگه؟!!
کلا خیلی مرموز شدی!!

اکسیر عشق بر مسم افتاد و مرموز شدم ...
.........................
دعا کن روزی بیاد که
داد بزنم
آی مردم به عشق اعتماد کنین و بس !
بین مرموز بودن و پخمه بودن
کدومو انتخاب میکنی‌؟
..............این خودشم مرموز بود ...
مرسی

بهرام ۶۷ 14 مهر 1390 ساعت 18:04

این آهنگ
با مرور روزایی که برات گدشتن ...
منو دیوونه میکنه

بعد به من میگی چرا دیوونه شدی ؟

بهرام ۶۷ 14 مهر 1390 ساعت 18:04

بردار آهنگو ...

نمیتونم عزیز
رسمش همینه

عشق زیباست و مقدس
همیشه بر زبانم همین جاری بود و بس
اما مدتیست عشق را جور دیگر تعبیر می کنم و با نگاهی دگر شناختمش
در محضر عشق غرورت را بشکن
این جمله سرلوحه ام شده بود اما اکنون چنین فریاد می زنم چون کامل تر از قبل شده ام:
در محضر عشق غرورت را بشکن اما یادت نرود در محضر عشق.نه در مقابل معشوق
که معشوق اگر عاشق واقعی باشد شکست غرورت را نمی پسندد...
بابت تاخیر 2 هفته ایم پوزش می طلبم
با پست حساس تشیع علوی تشیع صفوی 5 به روزم و منتظر حضور سبز شما و نظرات سازنده تان

حتما
من هم همونطوز فکر میکنم ...
من به یه عشق برتر فکر میکنم
که قانون همه ی عشق هاست
یعنی خدا
اسلام
همین
...........
مرسی
حتما میام

سلام.
خوبین؟
زیباست..

سلام
خوبم
ممنون ...

چهاردهم_هفت یعنی چه ؟

یه تجربه
یه گذشته که همه ی آینده رو به اسم خودش زده ...
همین
!

حریق 14 مهر 1390 ساعت 21:54 http://harigh.blogfa.com

سلام
نظرات برای من است خوب پس خودم میخوانم علنی کردن و تایید کردن نمیخواهند!
مثل این است که دوستی در کنارت بنشیند و دردل کند و بعد تو جار بزنی راز نهفته دلش را!
نظرات دوستانی مثله شمارا که واقعا من را میخوانند گوشه ای امن از دلم تایید میکنم و هر روز مرور میکنم مرامتان را که به یادم بودین!
راستی معنای بی دار عالی بود حال کردم!

همچنین ....
ممنون که پاسخ میدین
موفق باشید

فک نکنی من بی معرفتما دیر اومدم! من اومدم کلی برات نظر گذاشتم بعد نتم قاطی کرد.
-----------
با تشکر از بیدار عزیز بابت آپ کردن. 14 مهرتون هم مبارک با اینکه ما نفهمیدیم چی بوده قضیه

شما اصلا سر نزن
حسابه ...
.......................
باور کن نمیتونم بیشتر بگم وگرنه می گفتم ...
موفق باشی
یا علی

زیگزاگ 15 مهر 1390 ساعت 01:08 http://jerz.blogsky.com

توجه توجه

بعد چهارم وبلاگ من این بار گوشتان را نوازش
خواهد کرد
با صدای فرهاد مهراد

پس بالاخره تونستی بذاری آهنگو ...
باریک

مهشید 15 مهر 1390 ساعت 09:22 http://mmb1376.blogsky.com

سلام
خیلی زیبا بود.موفق باشید

سلامت باشی

افسانه 15 مهر 1390 ساعت 10:44 http://gtale.blogsky.com

سلام
قراره چهاردهم- هفت یه خبرایی بشه البته چون من پانزدهم رسیدم احتمالا تا الان انجام شده امیدوارم اتفاق خوبی باشه اگه چهاردهم هشت بود میگفتم دارید برنامه ریزی می کنید برای تولد من

نه
قضیه مال گذشته است
..................
پیشاپیش تولدت مبارک ...

رعنا 15 مهر 1390 ساعت 13:57

پارسا 15 مهر 1390 ساعت 20:12 http://www.shiraz1390.blogfa.com

سلام
من با مطلب
هیچ فیلسوفی تا کنون یک روحانی را نکشته
آپم
لطفا نظر یادت نره

ای متفاوت ...
وایسا اومدم ...........

کفشدوزک 15 مهر 1390 ساعت 23:58 http://golesar.blogfa.com

شما از طرف من زائر که دستم به ضریح اقام نمیرسه
شب تولدش موقع اذان میرید توصحن حرم روبروی اون گنبد طلایی میایستید ویک سلام بسیار بسیار زیبا از طرف منو خواهرم به اقا میرسونین
واگه اینکارو کنین دل بی قرارمو شاد کردین.
ممنون
تولد بلوغ عارفانتونو تبریک میگم هرچند نمیدانم جهاردهم هفت چیست؟
اما هردو شماره رو بسیار اشنا میپندارم ودوست دارم

خیلی دیر خوندمش ...
الان شب ساعت نه ...
ولی دارم از حرم میام
رگ خواب امام رضا یه واژه است
فردا که رفتم حرم از عوض شما میگم
شمام از طرف من بگین:

السلام علیک ایهالامام الرئوف
یا زهرا

شیما 16 مهر 1390 ساعت 01:06 http://www.pinh.blogfa.com



سلام
بازم عالی بود
البته کلا با مطالب طولانی میونم جور نیس اما زیبا بود
یادم به این شعر اومد

کجا دنبال مفهومی برای عشق میگردی
که من این واژه را تاصبح معنا میکنم هر شب


چه ربطی داشت نمیدونم یهویی یادم اومد به این با خوندن شعرتون

لطف داری ...
........................
ربطش تو حسشه ...
لذت بردم
با اجازه ات اضافه میکنم به مطلب
مرسی

چهاردهم هفت...
عشق مبارک...........
فراق تسلیت............

مرسی
ممنون که مطالعه کردید

فکر کنم بالاخره منظورتو فهمیدم:
چهاردهم_هفت روزیه که تو زندگی هر آدمی هست
یاد آور خاطرات تلخ و شیرینه
مثل یه رویای صادقه می مونه
ولی برای هر انسان یه اسم متفاوتی داره
درسته ؟

اونقدر ور رفتین تا آخرش همه چیو بگم ... :
چهاردهم هفت
روزیه که چشم تو چشم معشوقم دوختم و گفتم دوست دارم
کسی که بیش از یک سال عاشقش بودم
سه تا دفتر شعر با اسمش پر کردم ...
چیزی که همه میگن عشق دنیویه
خدا میدونه چقدر خداییم کرد ...
الان یه سال داره از اون روزا میگذره ...
ومن هنوز ماضی جمله های قبلیو به مضارع صرف میکنم
من
عاشقم
فرقی هم نداره اون الان کجاست
یا با کیه ...
من از همون اول هم به شرط وصال شروع نکردم
مهم چیزیه که معشوق میخاد
... مثل همین الان که دارم از حرم میام...
نطفه ی این عشق از همون اول تو حرم منعقد شده بود ...
پس به درک !!!
وقتی میشه عاشق بود و خدایی کرد .
........................
خدا رو شکر
عشقو یادم داد
عشقی که به حرام نکشید
عشقی که با نگاه حرم شروع نشد ...
بذار همه منو پخمه بدونن
یا کسی که تو توهم زندگی میکنه
ترجیح میدم تکلیف زندگیمو دلم معلوم کنه
تا شیکم و یه وجب پایین ترش
اگه میشد به هرکسی چنین حسی داشت که عشق نبود ..!
...که عشق نبود
...
آخ ... سبک شدم !
فقط پیش خودمون بمونه ها ...!

آقای 7/14 یه سری هم به وب ما بزن.
حالا خونت روبراه نیس خودت روبراه هستی؟

بی شعور
میلاد امام رضاست
التماس دعا نداری ؟
در ضمن چهارده ممیز هفت نیست
یاد معدلم افتادم ...
...........................
یاسین به خدا فرصت نمیکنم
از خجالت در میام خشگلم
مرسی

دچار 16 مهر 1390 ساعت 20:04 http://www.zarghol.blogfa.com

۱۴ . ۷
عشق و از این حرفا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینقدر این پستای مبهم روی اعصاب ملته . ایرانی جماعت هم که فوضول .
اهان راستی :
سلام علیکم.
ببخشیدا

سلام توی پاسخ یکی مثل خودت نوشتم قضیه رو
کشتین منو ...
خدا
غلط کردم وبلاگ شخصی زدم ...
والله !
..........................
ممنون که مطالعه میکنی
علیکم السلام

این عشق الهیست...
یاد علیرضا عصاز افتادم!!!
..............................
التماس دعا،محتاج دعا،خواهشمند دعا
ضمنا سلام ما رو برسون به امام رضا

نایب الزیاره ایم ...
چقد معنوی شده فضای وبلاگ ...

زیگزاگ 17 مهر 1390 ساعت 01:34 http://www.jerz.blogsky.com

ممد دیگه قرار نبود به همه بگی

آپ کردم الآن
سربزن

آنچیز که عیان است ... چه حاجت به بیان است ؟
اومدم

تارا 17 مهر 1390 ساعت 09:38 http://http:www.shbavar.blogfa.com

خیلی قشنگ بود خیلی خیلی خیلییییییییییییییییییییییی قشنگ بود

لطف داری ... خیلی خیلی لطف داری ...
ممنون

حنا 17 مهر 1390 ساعت 11:42 http://http:/h-1369.blogfa.com

یک جورهایی حس روانشناسانه ام می گوید این متن بالا مربوط است به روز میلاد یک عدد نسیم بانو

اگر حدسمان درست بود که میلاذشان مبارک

اگر نبود


که هیچ


قشنگ بود

خواندمت

سلام
نسیم بانو را زدی توی خال
اما تولد را نه ...
البته اگر تقلب نگرفته باشی !!!

عشق میاد،میرسه اینجا دیر یا زود
عشق میاد،تازه می فهمیم کی بود

زاغچه 18 مهر 1390 ساعت 20:49

کجاست واژه ای که تو را درآورد از درونم ؟
کجاست....
.
رمزآلود می نویسی بی دار
.
.
اینجا دفتر شعر شاعریه که در سال های بعد شاعر معروفی خواهد شد. با یقین این رو می گم. بسیار زیبا شعر می گی و پر احساس.

حالا هی کاری کن ما رو جو بگیره ...
ما ها بچه ایم هنوز
شاعر کسیه که جونشو میذاره واسه شعر
خدا رحمتش کنه
تنها شاعریو که میشناسم
استاد شهریار
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟

سلام
خیلی قشنگ بود مرسی
راستی چی اسم جالبی برای وبتون گذاشتین
موفق باشین

سلام لطف دارین
ممنون که مطالعه کردین
یا علی

باور کن قصد فضولی نداشتم که بفهمم داستان چیه و چی شده
فقط دوست داشتم برداشتمو از پستت بدونی
یا علی

نه دیگه
دلمو شیکوندی برو حالشو ببر ...
................
خودم خوشحال شدم
اینکه یکی دردتو بفهمه خیلی خوبه
ممنون

یاسین 30 مهر 1390 ساعت 02:05 http://dialoge-mandegar.blogfa.com

یه لینک می ذارم برو ببین خوبه یا نه؟
http://www.4shared.com/file/b43TZRgW/Koodakiha.html

سلام مرسی
الان وقت نمی کنم
بعدا ایشالله
ممممررررسسسسیییی

یاسین 3 آبان 1390 ساعت 20:31 http://dialoge-mandegar.blogfa.com

مکالمه رایگان این ماهم تموم شده ،دیگه نمیشه زنگ بزنم آخه پول علف خرس نیست

مگه خرس هم علف داره ؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد