فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

زرشک آقای مرسی !

انقلاب بدون رهبر ...

یعنی کشک

یعنی سیب زمینی

یعنی مرسی و یک مشت تکفیری تروریست اطرافش

که اسلامشان آمریکایی تر از سکولاریسم البرادعی است

زرشک , آقای مرسی

ای کاش در سران عدم تعهد به جای سلام به عمر بن خطاب و تفرقه افکنی

دست مقاومت می فشردی

ای کاش بشار را از سنگر اربابان مبارک نمی کوبیدی

ای کاش معنی دموکراسی را در کلام گنده باباهای غربی می فهمیدی

حالا برو کنار و به دموکراسی احترام کن !


.

انقلاب بدون رهبر

یعنی مصر

یعنی دهها سال جنگ و کشتار داخلی

یعنی یک رئیس جمهور با رای مردم بیاید و با تفنگ برود

یعنی شیر تو شیر خودمان

منتظر باشید

مصر آرام نخواهد گرفت ...



بعدا نوشت :

روی آهنگی که داره پخش میشه نوشتم 


جهان من یک نور کم دارد

یک عبور

یک ترس , مقابل یک غرور


جهان من یک نور کم دارد

و چند واهه ی تاریک , اضاف

وه که چه کلافه ام این روزها

وه چه کلاف ...


جهان من یک نور کم دارد و تنها

تنها ... تنها ... همین تنهای لعنتی

فیوز پریده ی جهانم است

تنها ... !


نظرات 14 + ارسال نظر
حسین رازی زاده 13 تیر 1392 ساعت 09:53

وری نایس

بابا پینگیلیش ...

ریحانه 14 تیر 1392 ساعت 00:03 http://www.reyhane70.blogfa.com

سلام
توکل بخدا...انشالله موفق باشی.

سلام
ممنون ...
خودم که اصلا فکر نکنم قبول شم ولی همون توکل به خدا ...
ممنون
یا علی

انگار که
حال همه ی مردم ِ این شهر! هست!

درست میشه! البته..شاید ما اون موقع نباشیم!!

شاید ...
عمری دگر بباید بعد از وفات ما را
کین عمر طی نمودیم اندر امیدواری ...

انتی جهل 14 تیر 1392 ساعت 08:20

امروز رفتاری میان ایرانیان رایج شده انهم این است که اغلب اعتماد به هیچکس ندارند .
به عبارتی همه نوعی توطئه را پشت وقایع می بینند .
فرقی میان ادم ها هم قایل نیستند .
برای همین اعتراضات در ایران شکل نمی گیرد .در حالیکه مردم مصر مرسی را پایین کشیدند در ایران کرد ریس جمهوری که به کمک حکومت بر سر کار امد تا اخرین لحظه ماند.
علت بی اعتمادی غملکرد ارزشی ها بود که همه کاری کردند .

ایرانی ها اعتماد ندارند و 72 درصد رای میدن ؟
نه خیر
ملت مصر شعور سیاسی ندارن که دولت رو دست ارتش میدن
در مورد اشتباه ارزشی ها و البته همه موافقم ولی اینقدر ها هم شور نیست که میگی ...

دستت نمک ندارد 14 تیر 1392 ساعت 08:29

یعنی یک رئیس جمهور با رای مردم بیاید و با تفنگ برود

...
تو همچنان برای بافتن دنیایت مردم مصر را در خیابان ندیدی!!!! انها تفنگ بودند؟
اگر قبول کنیم در سال 88 با تفنگ مردم خاموش شدند ؟
چرا ظلم می کنی ؟چرا نیمه و گزینشی می نویسی؟برای کی می نویسی؟برای کسی مثل خودت که در خونه والدین ولایت مدار دنیا امده اند؟یا برای کسیکه در خانواده غیر وابسته و ازاد دنیا امده ؟ایکاش جرات داشتی به خودت دروغ نگی.

تفنگ اشاره به دخالت ارتش و دستگیری مرسیه
رئیس جمهوری که با رای مردم اومده باید با رای مردم هم بره ...
تو خود آمریکاش چنین کاری نمیکنن ... حالا تو آمازونش شاید ...
.
سال 88 مردم در مقابل کودتای آمریکایی انگلیسی فتنه گران ایستادند و نه دی رو نماد دوباره ی انقلاب کردند ... تاریخ رو کدوم وری میخونی اخوی ؟

یک شهروند 14 تیر 1392 ساعت 08:36

در 8 سال ریاست جمهوری یک دروغگو از بین رفتم .
خوار شدم .وتنها قوت قلبم کسانی مثل شما بود !
شمایی که تمام دنیا را رصد می کنید.
و در ابتدا احمدی نژاد را پدیده هزاره سوم می خواندید .
انقدر پیش رفتید که مردم راندید دارند از بین می روند .الان هم نسخه برای مصر می پیچید!!!!
یادم نمی رود که این فرد می گفت که می خواهد اقتصاد را جراحی کند!!!!
چرا در مورد اینها نمی نویسی؟
چگونه ایراد مصر را نداشتن رهبر می دانید؟در حالیکه در اینجا
برای مردم قدمی برداشته نشد و عملا جمعیت ایران مرزبندی شد.

فقط لبخند
واقعا فقط لبخند ...
جمله به جمله ی حرفات قضاوت غیر منطقیه ...
من نمیگم کارهای اشتباه نشده ... اما واقعا خیلی سیاه میبینی ... نمیدونم چرا دلت اینقدر پره ... اینکه قدمی برداشته نشد واقعا بی انصافی نیست ؟ حتی اگه این همه اشکال وجود داره باید اصلاح کرد , منطقی نه با جنگ و فحش و دعوا ... باید جزئی از جامعه شد و کمک کرد به بهتر شدن ... بد میگم ؟ بگو بد میگی !!! والله !

گوزن 14 تیر 1392 ساعت 08:59

.
روزی خواهد رسید که قلم ها ازاد می شود تا هموطناناز دردها بگویند.
قادری در مورد دروغ های زمان انقلاب تحقیق کنی؟اگر اعتقاد داری به جریانی که حمایت ازش می کنی برو تحقیق کن که چه کسانی به مردم می گفتند اطرافیان شاه پول نفت را می خورند ؟
الان بر سر پول نفت چه امد؟

سلام
نظرات مفرحت را دوست دارم آن هم با 16 اسم مختلف
اگه من رو میشناسی یا باهام رابطه داری یا میتونی داشته باشی حاضرم با هم دیداری بکنیم و راجع به حرف هایی که میگی حرف بزنیم
بعضی از حرفا رو بهت حق می دم ولی بسیاری رو نقد دارم که اینجا جاش نیست , نوعی تسلسل جهل در افکارت هست که هر چه بگم باز هم توفیقی نخواهد بود ...
بنابراین هر چه دل تنگت میخواهد بگو ...
می شنویم ...
.
با این سوال انتزاعی چی رو میخای ثابت کنی ؟ خب ک چی سر پول نفت چی اومده ؟ اصلا من و تو میتونیم جواب بدیم به این سوال کلی ؟

امیدوارم باشه...عمری دگر..


آهنگت پخش نمیشه چرا؟!

ایشالله ...
نمیشه ؟
بذار چک کنم ...

"فقط توانستید مشکل جیب بری در مترو را حل کنید .انهم به خاطر نبود پول در جیب مردم بود ."

اینو دوست داشتم!

واقعا میخونی نظرهاشو ؟
فکر میکردم کسی جز من نمیخونه ...
خوبه پس این تایید کردن های ما بی ثواب نیست ...

برادری 16 تیر 1392 ساعت 18:45

امروز دراداره سخنرانی ریس صدا و سیما را شنیدیم در بزرگداشت اقای احمدی نژاد .در نهایت بزرگترین امتییاز را در ادامه گفتمان انقلاب از سوی ایشان بر شمرد و ضد اسراییل بودنشان را .
به نظر شما من شهروند می توانمشب موقع رفتن منزل به فرزندم که لباسش مندرس شده بگویم ما داریم مقاومت می کنیم ؟
و فردا صبح لباس های دست دوم باجناقم را بپوشم بر سر کار برم؟
اینو اقای احمدی نژاد به خانواده ما هدیه کرد .و اسفبار تر همکگارم بود که زندگیش متلاشی شد و ماه پیش هم زندگی مجردی و تغذیه بد و فشار گرفتاریها در 40 سالگی رگ اصلی قلبش بسته شد .
نمی دانم چه جمله ای در وصف مدیریت جهادی ایشان پیدا کنم ؟

این که بیماری دوستتون رو به مدیریت هشت ساله ی احمدی نژآد که من هم دل خوشی ازش ندارم نسبت می دهید یعنی واقعا منطق رو قورت دادید
بله کارهای احمقانه زیاد کرد و مقاومت رو تا حد یه شعار پایین آورد اما دلیل نمیشه هر چی بدبختیه توی زندگیت بهش نسبت بدی ...
بحث فقر و مقاومت هم متفاوته ... شما رو نمیدونم اما برای شکم زندگی نمیکنم ... من خودم بیماری اعصاب گرفتم و یه ساله که مشکلات عصبی و گوارشی و سرگیجه دارم که ناشی از اتفاقات تلخ زندگیمه اما اونو هیچوقت چماغ نمیکنم بکوبم سر جامعه ...
ما هم توی دردیم برادر ...

استاد سخن 16 تیر 1392 ساعت 18:50

ایشون جراحی اقتصادی را راه نجات خواندند ولی این بازی با کلمات است که ارزشی ها استاد ان هستند .
در ایران خبر از انواع ادبیات پاسخگویی هست و می توانیم واحد درسی دانشگاهی برای ان درست کنیم ولی خبری از زندگی نیست.
امروز ریس جمهور می گفت که دولت من در پی ارتقا معنویات مردم بود و من می پرسم وقتی فقر شمشیر به دست در می زند کی می تواند جان سالم به در برد ؟و کی می توان بزرگ شود و رشد کند .امروز از ان روزها بود که ایشان حرف زدند.

در این مورد با شما هم نظرم

مرسی هم یه آدمیه مثل خودت

واقعا ...

آره معمولن همه ی نظرات رو میخونم..خصوصن که چالشی باشه

محمد آهنگت هنوز نیستا

آهنگ هستا ...
مرورگرتو عوض کن ...
چند بار چک کردم

سلام داداشم
رئیس جمهوری که با رای مردم اومده باید با رای مردم هم بره ...
احسنت همین درسته ...
پس شعور مردم زمانی درست می شود که بفهمند اگر رییس جمهوری ایده آل نبود بایستی صبر کنند و 4 سال بعد با انتخابات آن را تعویض کنند...نه با کف خیابان آمدن ...
در مورد سلام مرسی به خلیفه دوم باید عرض کنم مرسی یک از اعضای اخوان المسلمین است که قائل به حکومت اسلامی اند ... اما از نوع اهل تسنن ... اتفاقا من کار اورا یک شجاعت می دانم چرا که از عقیده اش دفاع کرد ... و مثل سایر رییس جمهوران کشورهای اسلامی که اکنون سکولار عمل می کنند نبود ...
ببین داداش من طلبه شیعه هستم ولی باید واقعیت را هم قبول کرد او یک سنی معتقد است و حق داشت از اعتقاداتش دفاع کند ... هر چند که من و تو خوشمان نیاید ...
ممنون میشم اگه نقدی داری بهم بگی...
باتشکر
برادر و همسنگرت ... مهدی

سلام
ممنون از مطالعه و نظرت
توی دفاع از اعتقاداتش شکی نیست اما اگه این آدم کمی شعور داشت و می فهمید چند قرنه انگلیس میخاد همین اختلاف شیعه سنی حاکم بشه , اگه دغدغه ی امت اسلامی داشت اونقدر احمقانه رفتار نمی کرد توی ایران ... در ثانی مگه وقتی عربستان رفت در مورد وهابی گری که مستقیما ساخته ی انگلیسه و اصلا اهل سنت رو هم قبول نداره حرفی زد ؟ مگه در مقابل سلفی هایی که توی سوریه , سنی هارو تیکه پاره میکنن حرفی زد ؟ این آدم میخواست بدل ایران توی منطقه بشه , فکر میکرد حالا چهار نفر رای دادن بهش همه ی دنیا تو مشتشن ... بحث اعتقادات نیست , اون به اعتقادات خودش خیانت کرد ... کمپ دیوید رو جراءت نکرد دست بزنه , با آمریکا طوری ریخت رو هم که انگار حکومت جناب عمره !!! این دوگانگی که کاملا معلومه حمایت شده توسط همون آمرکایی هاییه که عربستان و قطر و سلفی ها از دامنش بالا میرن , نتیجه اش میشه همین ... حالا میره به درک تا یه حکومت کاملا سکولار بیاد , که اتفاقا به نظر من از تند روی های وحشیانه ی سلفیون و چهار تا سنی نا سنی که به اصول خود اهل تسنن که من دوسش دارم خیانت میکنن , بهتره ...
در ثانی حق همون مردمی که اینقدر بی بته انقلاب میکنن و تفنگ رو رو سرشون قبول میکنن همین روزی بیست سی تا کشته است ...
آدم شاخ در میاره از کوری این جماعت ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد