فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

بگو نه !

سرم رفت از سکوتت شاهدم این بغض ممتده
سکوتت  رسم آیینه است شبیه رودی از سده

 

سکوتت شکل اشکامه چرا چیزی نمیدونی ؟

میخای بازم بگی از این چشا چیزی نمی خونی ؟

 

بگو باتو نمی مونم بگو اصلا بگو گم شو

یه چیزی از دلت رو کن یه لحظه مثل مردم شو

 

پر از تصویر شبگردی که هم آغوش بارونه

نگاه کن تا کجای شب دلم دیوونه میمونه

 

دارم میمیرم از دردت هنوزم ساکتی ؟ آره

فقط محض دل عاشق گلایه تازگی داره

 

ببین شب شد جهانم بس کن این کابوس تردیدو

همین کارا رو کردی که یکی دزدید خورشیدو

 

با لبخندای اجباریت منم اینجا یه بیچاره

که عشقش جز ترحم تو  ، نگاش چیزی نمیذاره

 

شاید نه گفتنت خیلی قشنگ تر از نگفتن بود

بگو نه !  تا بدونم چی دلیل این نگفتن بود




بی دار

اسفند 89

باشد به خیر ان شاءالله

.................................

پی نوشت :

1 . علی رغم تلاش های معاندین (!) مسابقه تا آخر هفته ادامه دارد .

2 . دوستان صبر کنند ؛ تا پایان سال 89 , چند قرن دیکر باقی است ...

نظرات 11 + ارسال نظر

سلام
تو مثلا خوابت می اومد آره ؟
به جای اینکه ثبت نام منو حل کنه نشسته پست زده
دیوانه زنجیری

فقط یه ۸۹ تکرار نشدنی داشتیم و بس
مبدا بسیاری از تاریخ های زندگی

من خدا خدا میکردم تمدید نکنن ...
یا برق بره یا بمیرم ... نشد دیگه
امشب ایشالله ...
آخه ارشدی که من ثبتنام کنم با این چشا و گوشای گناه آلود ...
آخرش ختم به خیر میشه ؟؟؟
.........................
اصلا تاریخ به قبل از 89 و بعد از 89 تقسیم شده ...
.........................
راستی
معافففففففففففففففففففففففف
شدم ...
یوهووووووووووووووووووووووووووووو
دکتره گفت تو با این چشات تا همینجاشو چطور کارای اداریتو انجام دادی ؟
خداروشکر این مورد رو بد نیاوردیم ...

ثانیه 17 آبان 1391 ساعت 14:25 http://www.pinokiyo71.blogfa.com

سلام

این نسبت قبلی خیلیییی بهتر بود هر چند که ۸۹ ای بود

این بگو با تو نمی مونم بگو اصلا بگو گم شو و مصرع بعدش خوب نبود کاش یه تغییری میدادین

نه دیگه
یه لحظه مثل مردم شو یعنی تو هم مثل همه حرف بزن ...
البته من خیلی انتقاد پذیرم !!
ولی هیچ کس حق انتقاد و این چیزا نداره
...............
نه راست میگی یه کم تحمیلیه
به خودم نچسبید اونجاش ولی یه چیزی از دلت روکن
از نظر شنوایی قشنگه ...
..............
بعدشم
اون شکلک چیه ؟
مگه سطل زباله است ؟
ای بابا ...

فاطمه(مستم) 17 آبان 1391 ساعت 14:37 http://mastam.blogfa.com/

من به شخصه میگم سروده هایِ قرن 89 رو ادامه بدید چون این نودیِ که چیزِ خاصی نبود از متن هایِ طولانی و کسل کننده صداو سیمایی خعلی بیتره! آره دادا 89 بذار میخوام شعر وسترن بخونم

یاعلی

شعر وسترن ...
عبارت جدیدیه ...
....................
بابا میترسم اونقدر شعر بزنم
همشون تموم بشن ...
در ضمن
گفتیم چهارتا نقد بزنیم بره اینور اونور
بلکه از این گمنامی و فلاکت دراومدیم ...
...................
یاعلی ...

salam
آپم

سلام
میی اییم

PILE 17 آبان 1391 ساعت 19:48 http://pile91.blogfa.com

اینکه میگیم سال 89 رو بیخیال مزاح می کنیم.
اتفاقا منم با فاطمه موافقم احساس و ترانه های 89 تکرار نشدنی و اثرهای به یاد ماندنی هستن
واقعیت رو میگم عالی بود.
موفق باشید.

ممنون
لطف دارید
کلا دعوا نباشه که مزه نداره ...

فاطمه(مستم) 17 آبان 1391 ساعت 20:22 http://mastam.blogfa.com/

western یعنی قدیمی
احتمالا این اصطلاحِ در صنعتِ سینما بسیار شنیدی
به فیلم هایِ قدیمی گفته میشه از اون جایی که سال 89 خیلی خیلی قدیمی است من اسمِ شعر هایِ مربوط به اون تاریخُ western گذاشتم

get it?
یاعلی

اتفاقا معنیش غربی میشه در عموم
من از حیث معنای عموم وسترن که به ژانر فیلمهای کابویی و اتفاقات اون سالهای آمریکای مرکزی گفته میشه حرفتون رو برداشت کردم , چون اتفاقا ادبیات این فیلم ها و مخصوصا دنیای موسیقایی اون زمون از جمله موسیقی فولک و کانتری و بلوز ادبیات خیلی رک و ساده ای دارن که این ترانه هم بیش از حد رک و عامیانه است ...
اتفاقا به نظرم کاملا به جا اومد از اون نظر ...
................
خانوم گد ایت یعنی چی ؟
کمی ایرانی تر ... پارسی تر ...
به جای وسترن بگید زیر خاکی ... عتیقه ... فسیل هم بگید قبوله
مجبورین ؟
نه کلاشینکف رو شقیقه تون گرفتن انگلیش بنویسین ؟
...
بنویسید " پیام مطبوعه دریافت گردید ؟ "
من نگران سلامتی خودم هستم ...
ای بابا
باز شب فردوسی و خیام میان به خابم ...
چی جوابشو بدم ؟

فاطمه(مستم) 18 آبان 1391 ساعت 09:44 http://mastam.blogfa.com/

از یه دانشجویِ انگلیسی زبان که از 7 8 سالگی کلاس هایِ زبانِ پایتختِ معنویِ ایرانُ آباد کرده! بیش از این بر نمیاد
بحثِ جو گیری نیست به خدا
حالا چرا هر کی به ما میرسه زبان فارسی دوست شده؟
شانسِ ما داریم؟؟؟

من بمر خودکشی کنم بر گردم

یاعلی

یه طوری پایتخت معنوی رو ادا میکنین
انگار چیه ؟
من نمیدونم این امام رضا مشهد نبود در آمد مشهدیا از چی بود ؟
.
.
.
یا علی ( مرحوم تختی اینقدر یا علی نگفته بود ... )

جواد همون قنبری 18 آبان 1391 ساعت 13:30

خسته نباشی محمد جان خان!

شعر قشنگی بود مخصوصا : همین کاراروکردی که یکی دزدید خورشیدو...

ولی وسترن تو پاچه من نمیره . عمرا به فیلمای قدیمی گفته نمیشه عبارت Classic بهتره... واسه خودتون پپسی چنگال نزنین

تا بینی و دست از ترنج بشناسی
روا بود که ملامت کنی زلیخارا

هی میای نظر میدی
هی داغ مارو تازه میکنی ...
هی داغ مارو تازه میکنی ...
چرا نباید زیر اون اسم آدرس یه وبلاگ باشه ...
...................
آقا جان
دایره ی کاربرد لغات متفاوته ...
مثلا من به گوسفند هم میگم گوسفند
به چند تا از رفقا هم میگم گوسفند ...
بگذریم از این که به جون هم انداختن دو تا دانشجوی زبان
لذت خاصی داره
در کل
مشت اول همون 5 تومن ...
.....................
زلیخا کیه ؟ روا کیه ؟ روازاده منظورته ؟
ترنج کیه ؟ باز چی شده ؟

ریحانه 18 آبان 1391 ساعت 13:56 http://www.reyhane70.blogfa.com

سلام
چقدرنظر من با بقیه فرق داشت درست برعکس!!!


راستی نتایج نظر سنجی بنظرتون واقعیه؟اگه درست باشه فکر میکنم نظر اکثریت بنا به نقدیکی اینه که ببندین دراینجارو
نتیجه مسابقه کیه ایشالا؟

چه واقعی خانوم ...
این آقای شیخلو اومده تقلب کنه زده تابلو بازی در آورده ...
معلومه چی شده دیگه ...
آقا من بگم ... من تسلیم این صحنه آرایی خطرناک نخواهم شد ...
یاد توهم زده های 88 به شر ...
.................
نتیجه ایشالله فردا یعنی جمعه ...

شاپرک 3 دی 1391 ساعت 08:44 http://sahi7.blogfa.com

حق پدید است از میا ن دیگران
همچو ماه اندر میان اختران

گر نبینی این جهان معدوم نیست
عیب جز انگشت نفس شوم نیست

دو سر انگشت خود بر دو چشم نه
هیچ بینی از جهان انصاف ده

روسر در جامه ها پیچیده ای
لاجرم با دیده و نا دیده ای

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد