فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده
فاش

فاش

هنر و سینما , شعر و ترانه , نقد و تحلیل , وب نوشتهای محمد احمدزاده

در خـلـوت بعـد از یک تشیـــیع

دلم گرفته است

دلم به اندازه ی گستاخیتان

ای جماعت دروغ

گرفته است

دلم به امتداد زبانهاتان

ای سخنگران تفاخر

گرفته است

.

لبخند هاتان

تلخند هاتان

من شما در تمام شئون

مظهر اکبر فساد می بینم

شما

خود خدا خواندگان خویشید

و از این رو

هیچ !

.

تاریکخوانه ی ذهن هاتان

چراغی ندارد

و من

هنوز در تهاجم یک سوال

چگونه صحابه ی سیاه پوش شیطان را

" روشنفکر " بنامم ؟

دلم باورکنید

گرفته است

از تمام آنچه شما اید

از تمام آنچه دغا اید

.

دلم

قد یک فکه

شهید می خواهد ...



پی نوشت :

1 . توی ادامه ی مطلب یکی از نوشته های سلمان هراتی بزرگ است ... کسی که این جور وقت ها به دادم می رسد ... نام پست مال همان شعر اوست

2 . چند روز بعد نتایج ارشد اعلام می شود ... نماز خوان ها دعایمان کنند ...




« در خـلـوت بعـد از یک تشیـــیع »

 

 

دلم برای جبهه تنگ شده است

چه قدر جاده های هموار

                                کسالت آورند !

 

از یک نواختی دیوارها دلم می گیرد

می خواهم بر اوج بلندترین صخره بنشینم

آن بالا به آسمان نزدیک ترم

و می توانم لحظه های تولد باران را

پیش بینی کنم

 

دلم برای جبهه تنگ شده است

آن جا

        معنویت به درک نیامده

                                      بسیار است

آن جا

        ــ ما ــ

                 مقابل آسمان می نشینیم

و زمین را مرور می کنیم

و به اندازه ی چندین چشم

                                  معجزه می بینیم

چه قدر تماشای دورها زیباست !

 

دلم برای جبهه تنگ شده است

در کوچه های بن بست

یک ذره آفتاب به دست نمی آید

و ما، هر روز به انتها می رسیم

و درهای عافیت باز می شوند

و میز مهربانی

                    ما را  

با یک لیوان شربت خنک تمام می کند !

وقتی یک جرعه آب صلواتی

                                    عطش را می خشکاند

دیگر به من چه که کوکا خوشمزه تر از پپسی است !

باید گذشت

باید عطش و سنگلاخ را تجربه کرد

آسایش

         از مقصد دورمان می دارد

اسب من به آسمان نگاه می کند

مردان جبهه چه حال و هوایی دارند !

چه سربلند و با نشاط می ایستند !

برویم سربلندی بیاموزیم

آی . . . ! با شمایم!

چه کسی دوست دارد صاحب آسمان باشد؟

بیا برای هواخوری

به جنگل های مجاور جبهه پناه ببریم

سنگرها ییلاق تفکرند

و کوه ها نگاه ما را به بالا سوق می دهند

کوه، همیشه عجیب است

در کوهریا، تکلم خدا جریان دارد

از عادت کوچه های داغ عربستان

تا کوه دور حرا

پیغمبری به بار نشست

بیا؛ به جبهه ، به کوه برویم !

شتاب کن ؛ آقای عادت!

پل هوایی فاصله ی دیگری است

که آسمان را از ما مضایقه می کنـد !

من می خواهم برف را ، باران را، بهاران را، بفهمیم

نگاه کن ! هوای دود گرفته ی شهـر

تنفس راحت را از ما گرفته است !

 

دلم

    برای فضای ناپیدای مه

                                  لک زده است !

مه، مهربانی مبهمی است

تا خود را تصور کنیم

تنهایی راز بزرگی است

در تنهایی

              ــ بی تعارف ــ

مهمان دلمان خواهیم بود

این جا، همه با آسمان حرف نمی زننــد

این جا

         ـــ زیر نور نئون ـــ

                                  آسمان پیدا نیست

مردم برای بازگشایی دل شان

به کافه می آینـد!

آنان، به لحظه های بعـد از اکنون

                                        ــ به عبث ــ

                                                        امیدوارند !

آن ها، هنوز

بهانه های روشن دل را نشاخته اند

و در نیم کره ی تاریک دل، آرمیده اند !

و فکر می کنند تمام دل

خوش حالی پس از پیداکردن یک جنس

با قیمت نازل در بازار سیاه است !

بیا؛ به جبهه برویم !

من، آن جا را یک بار بوییده ام

آن جا، رطوبت مطبوعی دارد

که به ایستادگی درخت کمک می کند

ما چه قدر جاهای دیدنی داریم !

ما چه قدر غافلیم !

ما که به بوی گیج آسفالت

                                 عادت کرده ایم

و نشسته ایم

                 هر روز

                           کسی بیاید

                                        زباله ها را ببرد !

چه انتظار حقیری!

 

دلم برای جبهه تنگ شده است

چه قدر صداقت نیست !

چه قدر شقایق ها را ندیده می گیریم !

حس می کنم سرم سنگین است

      

امروز

        دوباره

                 کسی را آوردند

                                    که سر نداشت . . .


از مجموعه ی  " از آسمان سبز "

تنکابن  62/14/5



نظرات 19 + ارسال نظر
باران 8 اردیبهشت 1392 ساعت 11:15 http://parsdlc.com

سلام!
وبلاگ زیبایی داری @};-
ضمنا میخواستم بگم ما همه امکاناتی رو که نیاز دارید براتون فراهم کردیم.

دانلود نرم افزار، بازی، مستندهای بی بی سی و نشنال جئوگرافیک فارسی، انیمیشن و ...
http://parsdlc.com

خرید آنلاین کارت شارژ و دریافت کد شارژ توسط پیامک، همچنین شارژ ایرانسل به مقدار دلخواه!
http://cartak.ir

بازی آنلاین! بیش از 1200 بازی که میتونید به صورت آنلاین بازی کنید و رکوردهای خودتون رو ثبت کنید!
http://game.parsdlc.com

همچنین میتونید با خیال راحت فایل هاتونو به آپلود سنتر ما بسپارید!
http://up.parsdlc.com

و یا به سادگی لینک های خودتونو توی کوتاه کننده لینک کوتاه کنید و ازشون در مکان های مختلف استفاده کنید!
http://pdlc.ir

خوش حال میشیم بهمون سر بزنید!
منتظرتونیم ...

باشد به خیر ...

تا..به زودی 8 اردیبهشت 1392 ساعت 20:22 http://khodavandekhoda.blogfa.com

شعر خیلی قشنگی بود..
چقدر غم میبینم این طرف اونطرف..!
:(

شعر ادامه مطلب هم زیبا بود..
به نظرم همه ی جبهه رفته ها شاعر باشن! قبلش؟ یا بعدش؟!


فقط نمازخان ها دعا کنن؟
دعای ما قبول درگاه نیس؟:)

هست ولی خب دیگه
الان شرایط اضطراریه به دعاهای چهارستونه نیازمندیم ...
.
البته شوخی کردم ...
.
ممنون
یا علی

ریحانه 8 اردیبهشت 1392 ساعت 22:46 http://www.reyhane70.blogfa.com

سلام
عالی بود...هم شعرخودتون هم ادامه مطلب


از تمام آنچه دغا اید؟؟!

ممنون
دغا یعنی دغل ..
جمله از نظر دستوری زیاد درست نیست
هدف ایجاد حس بوده ...
.
بازم مرسی
یا علی

Kaqazi 9 اردیبهشت 1392 ساعت 06:01

چقد دل قانعی داری ! [شکلک حسودی]

چه کنبم دبگه

تا..به زودی 9 اردیبهشت 1392 ساعت 12:41

خب باش!
به نمازخونای دور وبرم میگم ازون سفارشیا بگن!
;)

تا..به زودی 9 اردیبهشت 1392 ساعت 21:12

چه ذوقی کرد بچه!
:دی

ایشاله قبولی

اگه قبول شم خدایی شیرنی میدم
ولی قبول شم دیگه ...
یعنی باید زیر 150 بیارم ...
.
بازم قبولم ؟؟؟؟؟

تا..به زودی 10 اردیبهشت 1392 ساعت 08:51 http://khodavandekhoda.blogfa.com

شیرینیش به ما که نمیرسه:(

اگه میفرستی برامون بگو تا همه محله رو دست به دعا کنم!:دی


۱۵۰؟!! زیر ۸۰ میشی!
تو ببین حالا!

خدا وکیلی اگه زیر 80 شدم
شیرنیت محفوظه
هر چی بخای ...

مهیار 10 اردیبهشت 1392 ساعت 15:07

ترکوندی ها

نمایشگاه کتاب مسیرت خورد بیا منتظرم

اگه اومدم حتما مهیار جان
مرسی
قربانت

عبد 10 اردیبهشت 1392 ساعت 17:10

لعنت بر تو که زمین را برای تهدید می خواهی .جنس زن را انقدر در فساد برجسته کردی که باورم شده اگر زن نبود بهتر است.ولی مطمنم که خودت کاری دیگر در پشت منبر می کنی .حالت عقب افتاده ای را داری که پوستت کلفت شده

ممنون از مطالعه و نظر

ش.د 10 اردیبهشت 1392 ساعت 23:39 http://damirchiblog.blogfa.com

سلام
قشنگ بود ولی گویی کمی بیش از قدری دل گرفته ای!!!

آره ...
مرسی

جوادی دیگر 11 اردیبهشت 1392 ساعت 08:00

تف بیانداز به روی هر آنچه زشتی اش نامیدی...
منظره ای امپریونیستی خواهی دید...مطمئن باش

به ما رو شنفکرا اهانت نکن بچه مذهبی

قاداسی!!!!!!!

گوزل بود شعرت

دلم یک فکه شهید می خواهد!
داهه؟

دلم یک مشهد , نسیم میخواهد ...
فردا راهی مشهد میشم ...

عباس 13 اردیبهشت 1392 ساعت 00:51

هر چی فکر می کنم خائن تر از تو نمی یابم.خرده سواد و پوست کلفت.چی در میاد؟
شرم کن و ادای مذهبی ها را در نیار .

دعا کن ارشد در نیام که اونوقت عالمی رو به این دورویی خواهم کشید ...

تا..به زودی 14 اردیبهشت 1392 ساعت 10:53

هنو جواب کنکورت نیومده؟!
ما همچنان منتظر شیرینی هستیم!هیج جا نمیریم همین جا.......!!
:دی

شمام هی استرس بده
هی استرس بده ..
نه هنوز ...
...........
میترسم بد جوری کنف بشم ... فک کن ما از زیر هشتاد حرف میزنیم
بعد من بالای هشتصد بشم ... کمک

تا..به زودی 14 اردیبهشت 1392 ساعت 20:02

هوم ببخش..
خاستم مثلن برعکس عمل کنم که یکم روحیه بگیری!!:(

توکل به خدا..
ایشالله که همونی میشه که میخای..


من در خاب دیده ام.....
:)

خدا از زبونت بشنوه ...

آناهیتا 14 اردیبهشت 1392 ساعت 22:08 http://domine-deus.blogsky.com/

تعداد ارشدیا بالاس باید تو صف باشین :))))


+ایشالا که هرکی هرجا می خواد قبول شه. البته همه ی همه که نه. اونایی که واقعن لیاقتشو دارن و زحمت کشیدن

امان از این صف ها ...
.
مرسی

فریده 14 اردیبهشت 1392 ساعت 22:14 http://zaghche.blogsky.com/

سلام. ممنون که لوگوی وبلاگ من را در کنار وبلاگتون آوردین. نوشته‌های ما در برابر اشعار و ترانه‌های جناب شاعر جز خط خطی چیزی نیست

خواهش می کناد
هندوانه زیر بغلمان می دهید ؟
گذاشتم که باز کردنی سر بزنم
ممنون

علی 15 اردیبهشت 1392 ساعت 22:26 http://noghteyekur.mihanblog.com/

ماله خودتون بود شعر؟

تقابل عقل و دین در حجاب
http://noghteyekur.mihanblog.com/post/89

بله
سر میزنم ممنون

ثانیه 17 اردیبهشت 1392 ساعت 23:22 http://www.pinokiyo71.blogfa.com



سلام

مثل اینکه واقعا نتایج اعلام شده

زنده که هستین ان شاءالله

نخیر
هنوز اعلام نشده
یه چند روز از جامعه جلو تری

ولایت عشق 20 اردیبهشت 1392 ساعت 14:52

در جاجای اینترنت یکی از فرزندان نظامیان مذهبی بازنشسته وبلاگی درست کرده اند تا از انقلاب و خط پدری محافظت نمایند .و اجازه اصلاحات به این مردم بدبخت ندهند .ادای ادمهای نرمال را در می اورند در حالیکه جنسشان همان بچه هایی است که در خانواده بسته مذهبی زیر شلواری ابی می پوشند و قیافه منگل ها را دارند .
تلویزیون را فاسد می دانند و به قم برای زیارت می روند .
چرا وقت تلف می کنی ؟کسی به جز مشابه خودت وقت نمی ذاره برای خواندن .
وقتی هم کسی مثل من از امثال شما ازده می شوم می ایم اینجا تا بگم چقدر عقب افتاده و غیر عادی هستید.


در راستای همون قیافه ی مونگلی ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد